◇원문

BIMCO North American Advanced Cargo Notification Clause for Time Charter Parties

(a) If the Vessel loads or carries cargo destined for the US or Canada or passing through US or Canadian ports in transit, the Charterers shall comply with the current US Customs regulations (19 CFR 4.7) or the Canada Border Services Agency regulations (Memorandum D3-5-2) or any subsequent amendments thereto and shall undertake the role of carrier for the purposes of such regulations and shall, in their own name, time and expense:
(i) Have in place a SCAC (Standard Carrier Alpha Code)/Canadian Customs Carrier Code;
(ii) For US trade, have in place an ICB (International Carrier Bond);
(iii) Provide the Owners with a timely confirmation of (i) and (ii) above as appropriate; and
(iv) Submit a cargo declaration by AMS (Automated Manifest System) to the US Customs or by ACI (Automated Commercial Information) to the Canadian customs, and provide the Owners at the same time with a copy thereof.

(b) The Charterers assume liability for and shall indemnify, defend and hold harmless the Owners against any loss and/or damage whatsoever (including consequential loss and/or damage) and/or any expenses, fines, penalties and all other claims of whatsoever nature, including but not limited to legal costs, arising from the Charterers’ failure to comply with any of the provisions of sub-clause (a). Should such failure result in any delay then, notwithstanding any provision in this Charter Party to the contrary, the Vessel shall remain on hire.

(c) If the Charterers' ICB is used to meet any penalties, duties, taxes or other charges which are solely the responsibility of the Owners, the Owners shall promptly reimburse the Charterers for those amounts.

(d) The assumption of the role of carrier by the Charterers pursuant to this Clause and for the purpose of the US Customs Regulations (19 CFR 4.7) shall be without prejudice to the identity of carrier under any bill of lading, other contract, law or regulation.


◇번역문
BIMCO 정기용선계약을 위한 북미사전화물통지약관

(a) 선박이 미국 또는 캐나다로 향하거나 운송 중에 미국 또는 캐나다 항구를 통과하는 화물을 선적하거나 운송할 경우, 용선자는 현행 미국세관규정(연방규정 법전 제19편, 제4.7조항) 또는 캐나다 국경관리국 규정(규약 D3-5-2)이나 그것에 대한 후속개정 등을 준수하여야 하고, 그러한 규정의 목적을 위해 운송인의 역할을 담당하여야 하고, 자기 자신의 이름, 시간, 경비로 다음을 수행하여야 한다.
i) SCAC(표준운송인알파코드)또는 캐나다세관 운송인부호를 확보하여야 한다.
ii) 미국을 운항할 경우에 ICB(국제운송인증권)를 확보하여야 한다.
iii) 상기의 i)과 ii)에 대한 적시의 확인을 선박소유자에게 제공하여야 한다.
iv) 미국세관에 AMS(자동적하목록시스템) 또는 캐나다세관에 ACI(자동화 상용정보시스템)에 의해 화물신고서를 제출하고, 그것의 사본을 동시에 선박소유자에게 제공하여야 한다.

(b) 하위조항(a)의 규정들의 어떤 것을 준수하지 않은 용선자의 실패로부터 발생하는 모든 손실 그리고/혹은 손상(간접 손실 그리고/혹은 손상을 포함하여) 그리고/혹은 경비, 벌금, 위약금, 그리고 법적비용에 국한되지 않고 포함하여 모든 성격의 모든 다른 청구권 등에 대하여 용선자가 선박소유자에 대하여 책임을 지고, 선박소유자에게 배상하여야 하고, 선박소유자를 변호하여야 하고, 선박소유자를 면책하여야 한다. 그러한 실패가 지연으로 귀결될 경우, 본 용선계약에서 정반대의 규정에도 불구하고, 선박은 용선 중인 채로 계속해서 남아있어야 한다.

(c) 용선자의 ICB가 오로지 선박소유자의 책임인 위약금, 관세, 조세, 기타 비용 등을 결제하는 데에 사용될 경우, 선박소유자는 그러한 금액을 용선자에게 즉각적으로 상환하여야 한다.

(d) 본 조항에 따라서 그리고 미국세관규정(연방규정 법전 제19편, 제4.7조항)의 목적을 위해, 용선자가 운송인의 역할을 담당하는 것이, 선하증권, 다른 계약, 법률, 규정에 의한 운송인의 정체성을 손상시켜서는 안 된다.


◇해설
캐나다에도 미국의 AMS와 유사한 제도가 있으므로 이제까지 미국에 기항하는 선박에 대하여만 적용하던 본 약관을 미국은 물론 캐나다에 기항하는 선박에 대하여도 적용하도록 수정하였다. 미국과 캐나다 제도의 차이점은 캐나다는 캐나다규정을 위반하면 선박이 지연되는 경우는 있지만 재정적인 벌금제도가 없으므로 국제운송인증권을 요구하지 않는다는 것이다.

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